2011. szeptember 24., szombat

Egészséges burgonyakrokett sütőben

Nagyon szeretem a burgonyakrokettet, de gondoltam kipróbálok egy egészségesebb változatot is, így nem olajban sütöttem ki, hanem tepsibe raktam és be a sütőbe. Teljesen más lett, mintha olajban sütőttem volna, de nekem így is nagyon ízlett!


Hozzávalók 10 személyre:
5 közepes burgonya
margarin vagy vaj
1 tojás
liszt
zsemlemorzsa

Elkészítés:
A burgonyákat megpucolom, apróra vágom, sós vízben megfőzöm, majd krumplipürét készítek belőle. Én a krumplipüréhez szoktam tenni kicsi főzőmargarint és tejet, de most vigyázni kell, nehogy túl lágy legyen, mert akkor nem formázható.
Ha a burgonyapüre kicsit lehűlt, gombócokat formázok belőle, majd panírba mártom: liszt, tojás, zsemlemorzsa. Mindegyiket elkészítem, majd sütőpapíros tepsibe teszem és kisütöm. Grill lángra tettem, ezért pirult meg kicsit.
Ez a burgonyakrokett egészséges és finom. Kitűnő svédasztalra hidegen is és nagyon jól párosítható úgy zöldségekkel, salátákkal, mint húsokkal.




4 megjegyzés:

  1. A sóban főzést most így hogy?

    VálaszTörlés
  2. Kérlek írdmeg:ha megmaradt krokett tésztát lefagyasztom,előtte be kell panirozni vagy csak lisztesen fagyasztom.És ha kiveszem akkor elöbb kiolvasztom,panirozom,tepsibe rakom papirra és sütöm?? vagy fagyasztottan kezdemel sütni?

    VálaszTörlés